Friday 6 April 2012

..peringatan bersama..


assalamualaikum semua...

haii lwat lak rnie d0 yek..emmm..npe laa mte nie tk ngt0k ag..bese kul 10 lbeh dh ngt0k tp rnie tk lak..mybe sbab td tpkse ciapkan keje mkcikku..trus hlang ngt0k nye..hehehe..pnt tgn merek0dnye..kne laa tlg mkcik..ank saudara mithali katekan..hehehe...(pasan jap)..
sbnrnye entry nie nk share sal prgatan unk dri kte sbagai s0rg manusia..prgtan nie t0k dri sy dan jga kwn2 semua..

****************************************

Jika kita berasa INGIN MARAH,jangan marah..kerana firman Allah..
"Sesungguhnya Allah menolong orang yang bersabar.."
( Surah Al-Baqarah ayat 153 )

Jika kita berasa TAKUT akan sesuatu perkara yang benar,jangan takut..kerana firman Allah..
"Janganlah kamu berasa takut,sesungguhnya AKU ada bersamamu.."
( Surah Taha ayat 46 )

Jika kita berasa SEDIH akan kehilangan sesuatu yang berharga, jangan sedih..kerana firman Allah..
"Janganlah kamu berdukacita,sesunguhnya Allah ada bersama kita.."
( Surah At-Taubah ayat 40 )

Jika kamu ingin BERGADUH atau MEMUTUSKAN SIRATULRAHIM,jangan lakukan..kerana firman Allah..
"Sesungguhnya orang-orang mukmin itu bersaudara,dan damaikanlah persengketaan diantara saudara kamu.."
( Surah Al-Hujuraat ayat 10 )

LIHAT...
Jika kita merujuk AYAT-AYAT Allah secara keseluruhannya di dalam hidup ini,nescaya hilanglah segala penyakit-penyakit hati kita..sesungguhnya Allah sentiasa ada bersama kita..alhamdulillah.. :)



P/S: buat semua sahabat saya yang pernah saya MARAH dan BERGADUH...saya mem0h0n seribu kemaafan..saya hanya manusia biasa yang tak lari dari mlakukan kesilapan..tapi saya cuba untuk berubah kearah yang lebih baik..INSYALLAH..aminn..(*_*)


hr/>
thank c0z sudi jenguk..hehe..(^_^)

No comments:

Post a Comment